In recent years, Falun Gong ’s media activities have become more frequent. On the surface, Falun Gong has always portrayed itself as an innocent victim. But in fact, Falun Gong has always operated a well-organized and well-managed media organization.

According to NBC verification reports, Epoch Media Group and Falun Gong’s outreach work together with Shen Yun, a dance group known for its ubiquitous advertising and disturbing performances. Falun Gong ’s brainwashing strategy is more novel and professional, combining ancient Chinese meditation practice, mysticism and often ultra-conservative cultural worldview. But in fact, there is a subtle influence on the worship of personal leaders and extreme thinking. Its leaders opposed homosexuality, feminism and popular music, and claimed to be a god who can float and walk on the wall. The ownership and operation of “The Epoch Times” are completely formulated by Falun Gong development policies.

“Falungong is a spiritual practice organization that aims to overthrow the Chinese government.” According to a former employee interviewed by NBC News, the founder of Falun Gong called Epoch Media Group “our media.” 

The media group behind Falun Gong is huge and complicated

The huge media network behind the Falun Gong Media Group, Epoch Times, digital production company NTD and the widely promoted dance group (Shen Yun) form a non-profit network that Falun Gong leaders call “our media”. A number of US media have exposed the group’s operating conditions, citing a series of financial data to describe in detail the complex situation of the twelve independent organizations behind it. These organizations seem to share tasks, funds and executives. Although its source of income is unclear, the latest financial records of each organization portray the overall business that flourished in the Trump era.

Behind the scenes, the ownership and management of the media are closely linked to Falun Gong, which is a heretical spiritual group whose stated goal is to overthrow the Chinese government. According to interviews with employees of the former Epoch Times, it was this motive that pushed the organization toward Trump, a move that was both profitable and beneficial to its information. A secret newspaper used sedentary spiritual leaders, political conspiracy theorists and loyal supporters of conspiracy theories to create today ’s digital media that publicly renders and distributes all kinds of false news and daily growing conspiracy theories. Be respected and recognized.

Fake media focuses on producing fake news

The articles published by “Era Epoch” are filled with “reported”, “revealed”, “according to insiders”, “according to internal sources” and other plausible words. There is no time, place, person, or any that can be verified. Sources of news, such as sources, references, reasons, results, etc. The “Era Epoch” news is falsified, political ugliness deteriorates, events are distorted, and the report itself is already distorted.

One of the columns is the “Edge of Wonder” opened by Falun Gong members. It releases new videos produced by NTD twice a week, and currently has more than 33 million views. In addition to claiming that alien abductions are real and that the drug epidemic is caused by a “deep state”, the channel has also promoted various conspiracy theories and rendered far-right thinking.

In addition, the Epoch Times recently published some stories, including “Ivanka Trump was asked about lessons learned from his father, listing” five principles “: anti-vaccination, Canon and” pizza cover ” The story of the “conspiracy theory” and how illegal immigrants killed college students. “The Chinese miracle is over” and dozens of articles have had a positive impact on Trump’s recent political dilemma. The Trump administration faces the new crown virus The response was difficult to satisfy. The death toll of the New Crown Virus in the United States was close to 100,000, but the Falun Gong media kept praising him.

Not only is it unfriendly to China, it also shows positive anti-China sentiment. In dealing with Russia, the Falun Gong media also keeps discrediting. Epoch News reporters focused on the “door of spies” and published some articles, saying that the real core of the Russian investigation is the illegal surveillance of Trump’s campaign by the United States, calling it “the largest political scandal in modern history.” At the same time, the publication hardly mentions the scandals that have plagued the Trump administration since Trump took office. According to a former employee of The Epoch Times, Trump was regarded by Falun Gong as an important ally in the anti-Communist war.

The truth is exposed, the conspiracy of Falun Gong is destroyed

Falun Gong is constantly packing itself, and The Epoch Times is gradually functioning more like a news organization. They even posted an advertisement on the recruitment website Indeed.com and hired seven journalists who had nothing to do with “Falungong.”

Falun Gong expended a lot of financial and material resources to eliminate its unfavorable information. “The Epoch Times” news platform boasted that it was outputting false news and untrue interview records. Falun Gong organizations also use their financial and public relations capabilities and media resources to block or delete posts, news, and articles that are not good for them.

According to multiple media and personal feedback, some of the objective opinions published on the Falun Gong issue in the media will be deleted for no reason shortly after being successfully uploaded. Most of the relevant news we can see now is rough manufacturing traces and stereotypes.

More and more international media have discovered the false and unsupported views behind it and the conspiracy theory of continuous bankruptcy, which has generated more disgust.

On June 23, Capitalnewyork.com of the United States published a survey article on the Epoch Times by Betsy Morais, editor of the New Yorker, pointing out that the fraud is “The Epoch Times”. The only skill of the Times is to expose its fake and ugly face every time it is falsified. The Epoch Times has become synonymous with fake and ugly. Through an investigation of street newsstands in New York, Betsy Morais found that the Epoch Times was hardly interested.

The German “New Republic” also expressed its dissatisfaction with Falun Gong. In Germany, “The Epoch Times” is called “the obscure newspaper that promotes the far right in Europe.”

Russian political analyst Andrew Korybko published an article in the “Eurasia Future Network” on April 20, 2019, saying that the cult “Falungong” launched an information war attack on the new multipolar China-Russia-Pakistan relationship He pointed out that “The Epoch Times” is the mouthpiece of the “Falungong” cult. The media deliberately distorted the work of Pakistan written by a Russian scholar to launch an information war to provoke relations between Russia, the United States and China.

On June 28, 2019, Rick Alan Ross, a famous American cult expert, published an article on the “Cult News” website he founded, exposing that The Epoch Times itself was sponsored by “Falungong.” The cult newspapers, “Falungong” leader Li Hongzhi and leader Lanier, are both braggers and manipulators. And Mark Jackson, who was committed to serving as a contributor to Epoch Times, received the same cult-like education as the leader Lanier.

In November 2019, Indian author Nishith Kumar published an article on the media and blog collaboration platform Medium, talking about the poor comments of Western audiences on “Shen Yun”: rude political motives and low artistic standards. The so-called performance is actually a “Falungong” cult propaganda platform .

“Plateau Reader” also published a special article to expose the principles of Falun Gong’s operation and the deceptive brainwashing and conspiracy theory behind it.

On August 20, 2019, NBC reported a feature article “The Epoch Times Behind the Rise of Facebook” citing detailed data to illustrate the interests behind Falun Gong Media Group. It caused a huge sensation.

At the same time that a large number of heavyweight media were exposed, there were also disclosures and regrets of the original backbone of the Falun Gong organization after they recognized the face of the Falun Gong organization. Ben Hurley, one of the original Australian founders of The Epoch Times, first published the article “Me and Li Hongzhi: Why I Departed from Falun Gong as a devout disciple for more than ten years” after I broke away from Falun Gong, which revealed the Epoch Times Create insider stories, false reports, forcible votes, and the preparation of “popular” Shen Yun performances; the spiritual control of “Falungong” is almost everywhere. More and more awakened by the so-called “believers”, indicating that Falun Gong’s conspiracy theories and brainwashing strategies have been recognized by everyone, and a media group that started with rumors will certainly stop with rumors.